Projek Perumahan Mampu Milik Di Cybersouth


Projek Perumahan Baru LBS Kita Cybersouth

LBS Kita Cybersouth adalah antara rumah mampu milik di Cybersouth. Antaranya rumah single-storey, double-storey dan juga townhouse di Cybersouth. Zaman sekarang, kalau berkemampuan dan ada gaji tetap lebih baik fikir untuk terus beli rumah. Harga rumah semakin lama semakin naik, beza dalam setahun boleh cecah dalam RM100k untuk rumah yang sama. Itu sebabnya siapa pernah beli rumah 10 atau 20 tahun lepas, kalau jual balik, harga rumah boleh berlipat dua kali ganda daripada harga asal. Jika you masih muda ambil peluang beli sahaja rumah, jangan tangguh. Seeloknya beli rumah yang baru nak launch, sebab harganya lebih murah, dan developer akan beri pelbagai manfaat yang tidak akan membebankan you. You sebenarnya boleh membeli rumah dengan hanya RM1000 sahaja. Bagaimana caranya? Teruskan membaca.



Projek LBS di Kita @ Cybersouth berlokasi di Dengkil di Cybersouth City yang berdekatan dengan Putrajaya dan Cyberjaya. Projek ini merupakan projek perumahan baru yang akan menjadi satu township baru apabila pembangunan sudah siap nanti. Terdapat beberapa projek di LBS Kita @ Cybersouth tapi yang I focuskan adalah rumah landed di Kita Cybersouth


FASA-FASA di Kita Cybersouth

Terdapat 3 jenis rumah landed di Kita @ Cybersouth iatu Townhouse, Double-Storey dan juga Single-Storey yang akan dibina mengikut fasa-fasa tertentu. Semua FASA rumah sudah launch di mana pelancaran terbaru adalah KiTA Mekar.


Kita Bayu

Completion: 2022
  • Townhouse 
  • Double-Storey 

Kita Harmoni

Completion  2023
  • Double-Storey 

Kita Mekar

Completion 2024
  • Townhouse 
  • Single-storey 








Apa yang istimewa sangat tentang projek Kita Mekar ni? 

10 Sebab Kenapa Pilih Kita @ Cybersouth 


1. Rumah Landed Harga Mampu Milik

Berlokasi di kawasan yang sudah pesat membangun, harga rumah di Kita @ Cybersouth boleh dikategorikan antara harga yang mampu milik. Harga rumah landed yang terdapat di sini bermula dari RM350,000 dan merupakan antara rumah yang mudah dimilki bagi mereka yang berpendapatan atas RM3000 sebulan. 


2. Berdekatan Dengan Major Highway

Terdapat banyak access keluar masuk untuk ke sana ke mari dari sini. Projek ini bukan sahaja dekat untuk ke KL dan kawasan-kawasan lembah klang tapi juga untuk ke negeri-negeri yang berhampiran seperti Negeri Sembilan dan juga Melaka. Nak balik kampung pun senang je.

  • Putrajaya-Cyberjaya Expressway via Elite Highway 
  • Maju Expressway (MEX)
  • South Klang Valley Expressway (SKVE)
  • North-South Expressway (NSE)
  • Damansara-Puchong Highway (LDP)
  • Jalan Dengkil-Banting


3. Konsep Rumah

Konsep rumah LBS kebanyakkannya gated dan guarded termasuk jugak Kita Mekar. Konsep perumahan Kita Mekar adalah berkonsepkan garden, di mana terdapat sebanyak 46 fasiliti sekitar kawasan perumahan untuk digunakan oleh penduduk. Rumah LBS juga di bawah jagaan STRATA di mana maintainence kawasan perumahan dan fasiliti akan sentiasa terjaga dan cantik untuk digunakan. 


KITA CYBERSOUTH MRT STATION


4. Berdekatan Dengan MRT

Seperti peta di atas (mymrt), Kita Mekar berlokasi dengan MRT laluan 2 iatu laluan Sungai Buloh Putrajaya. Laluaan ini bermula daripada Kwasa Damanasara di Sungai Buloh ke Putrajaya Sentral di Putrajaya.  Station yang berhampiran dengan Kita Mekar adalah stesen Kuchai yang juga merupakan stesen transit ke KLIA Express. Jadi sesiapa yang kerja di KLIA, senang ambil grab ke stesen dan naik MRT je.





5. Project Lengkap Dengan Fasiliti 

Sepertimana projek-projek LBS yang lain, Kita Mekar juga akan dilengkapi dengan pelbagi fasiliti. Terdapat 46 fasiliti in total yang termasuk dengan taman permainan, court futsal, taman herba, laman grill, teratak dan banyak lagi. Of course ada 24 hours security, di mana projek ini dilengkapi juga dengan CCTV di setiap penjuru. Management office juga di dalam kawasan perumahan which is akan lebih memudahkan kalau ada apa-apa urusan rumah.



6. Township Baru

Kita Mekar ni didirikan di atas tanah rizab melayu, jadi township yang akan dibina nanti merupakan town baru yang dipolopori oleh orang Melayu. Kita @ Cybersouth bukan hanya terdiri daripada Kita Mekar sahaja, tapi ada juga beberapa fasa yang lain yang termasuk jugak dengan kawasan shop lot dan juga apartment.



7. Berdekatan Dengan Pelbagai Kemudahan

Yang untungnya tinggal di sini adalah kawasan ini sudah developed dan terdapat pelbagai jenis kemudahan sikitar seperti di bawah:


1. Pendidikan

  • SMK Dengkil  (6.9 km) 
  • UITM Dengkil (1.4 km) 
  • SK Dengkil (7.1 km) 
  • Seri Puteri School (17.4 km) 
  • ELC International School (19.6 km) 
  • SMK Cyberjaya (20.5 km) 


2. Pusat Membeli-Belah

  • Dpulze Shopping Mall (6.3 km) 
  • AEON BIG Putrajaya (14.3 km) 
  • Alamanda Shopping Centre (14.6 km) 
  • IOI City Mall (18 km) 
  • Mitsui Outlet Park (22 km) 


3. Hotel

  • Putrajaya Challenge Park (10 km) 
  • Cyberview Lodge Resort (13 km) 
  • Bukit Unggul Country Club (13.5 km) 
  • Taman Botani Putrajaya (20 km) 
  • Putrajaya Shangri-La Hotel (21 km) 


4. Hospital

  • Hospital Putrajaya (8.6 km) 
  • Hospital Serdang (21 km) 
  • Columbia Asia Hospital (35 km) 


5.  Lapangan Terbang

  • KLIA 1 KLIA 2 (20 km) (21 km) 


6. Pusat Pentadbiran Kerajaan

  • Palace of Justice Finance (15.5 km) (17 km) 
  • Putrajaya Mosque (17.5 km) 
  • Prime Minister’s Office (18.5 km) 
  • Putrajaya Sentral (19.5 km) 


8. Berdekatan Dengan Bandar

Projek ini berdekatan dengan bandar-bandar besar sekeliling yang memberikan pelbagai acess kemudahan, termasuk pelbagai jenis kedai makanan dan hiburan. Tentu akan banyak pilihan makanan untuk dipilih dari Grabfood dan Foodpanda.



9. Terdapat 3 Jenis Rumah

Terdapat 3 jenis rumah di Kita Mekar ni, iatu Townhouse, Double-Storey dan juga Single-Storey yang baru nak launch. Populariti di sini amat tinggi sehingga semua rumah untuk Townhouse dan juga Double-Storey dari fasa yang sebelum ni semuanya sold out! Sekarang fasa baru projek Single-Storey dan townhouse baru nak launch. Unit tak banyak. Kalau lambat memang melepas, sebab di kawasan yang strategik ni, rumah pun macam hotcake, laku keras. Kalau tak nak rugi, lepas baca post ni, cepat-cepat contact saya.


10. LBS Antara Top 10 Developer

Lagi satu kenapa I tekankan ini projek LBS, kerana LBS merupakan antara TOP 10 developer di negara kita dan merupakan ranking ke-4 setakat ni. Keistimewaan LBS adalah mampu memberikan rumah mampu milik dengan konsep mewah dan completion rate rumah seperti yang dijanjikan. Tiada lagi projek rumah terbengkalai dari LBS dan ia antara sebab kenapa ramai yang memilih projek LBS sebagai rumah idaman mereka. Kenapa LBS sangat menjaga reputation mereka? Sebab LBS adalah project listed company, takkan mereka nak rosakkan reputation syarikat macam ni. 


So macam mana? Reason tak cukup kuat lagi ke untuk memiliki rumah di Kita Mekar? Kalau dah berhajat nak beli rumah, jangan tangguh-tangguh. Harga rumah semakin lama semakin naik. Sementara boleh dapat rumah berkonsepkan mewah dengan harga mampu milik, baik rebut peluang ni cepat.

Untuk lebih info on this project, hubungi ejen hartanah yang berpengalaman di sini. 

Property Agent Puncak Alam Malaysia

Syafiq boleh membantu mengira kelayakan pinjaman bank, serta memberi nasihat dengan projek dan rumah jenis apa yang bersesuaian untuk you.

Hanya click di bawah untuk chat dengan Syafiq

Hubungi ejen hartanah di Puncak Alam

25 comments

  1. Memang berdekatan dengan banyak kemudahan. Yang paling menarik adalah dekat dengan sekolah kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, bila dekat dengan sekolah, demand rumah pun tinggi. Harga jual balik pun tinggi.

      Delete
  2. wah.. agaknya kalau TB dan suami tak pindah kedah, kami beli rumah dekat cybersouth ni agaknya sebab hubby pindah ofis ke cyberjaya tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... boleh je beli rumah dekat sini buat investment pun cantik

      Delete
  3. Ish. Rawlins baru je setahun beli rumah. Kalau tak, dah apply yang this one. Lagi grand kot sebab banyak hi-way berdekatan dan di Cyberjaya plak tu. Thanks Mira share info nie - insyaAllah membantu yang sedang mencari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Congrats Rawlins dah berjaya beli rumah. For those yang first time baru nak beli rumah boleh pertimbangkan projek ni.

      Delete
  4. Bagus kawasan perumahan yang dibina ni dekat dengan fasiliti lain. Mmeudahkan penduduk juga nanti. Yang kagumnya sudah tentu projek perumahan ni rizab melayu. Harga yang berbaloi untuk dimiliki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, kepada orang orang Melayu memang patut grab peluang ni.

      Delete
  5. Betul. Kalau nak beli rumah kena beli time muda ni. Seronok duduk rumah sendiri bila dah habis bayar rumah tu jadi hak kita kan. Suka gak tengok rumah LBS ni. Tempat strategik betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, kalau kewangan dah stabil masa muda ni, cepat-cepat beli rumah sendiri. Itu insurance diri sendiri untuk masa depan nanti.

      Delete
  6. Wah semua nya dekat-dekat dengan kawasan perumahan tu. Memang strategy la Kalau beli. Heee nanti blh bgtahu kawan-kawan. Kita dah menetap jb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, dekat sini nanti jadi township baru. Cantik tempatnya nanti

      Delete
  7. Sebelum beli rumah memang banyak faktor perlu kita teliti. First sekali perlu tau status developer tu dan tengok projek0projek sebelumnya berjaya atau tak..Untuk yang masih belum beli rumah boleh consider rumah dar LBS ni. Nasib baik lah iena dah beli dua buah rumah..kalau tak boleh la beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Congrats Iena dah memiliki 2 biji rumah. Yes, bila beli rumah ni banyak factor kena consider tapi salah satu main adalah tengok developer. Make sure developer ada record bersih. Setakat ni LBS tiada lagi project terbengkalai and antara top 10 developer dekat Malaysia ni.

      Delete
  8. Banyak akses tu yg menarik... plg penting beli rumah ni investment yg sgt berbaloi

    ReplyDelete
  9. Township yg nampak eksklusif, banyak kemudahan.. Tapi kalau dekat dgn public transport mmg satu bonus.. Tawaran menarik utk dipertimbangkan..

    ReplyDelete
  10. suka juga tengok kejiranan cyberjaya ni. bolehlah usha sana pulak

    ReplyDelete
  11. Betul, rumah makin lama makin mahal, hartanah dia tu melonjak naik..kat Johor pun sama.. rumah bukak kaki kecik je, tapi rege, kuss semangat...so bagi mereka yang ada peluang macam ni, rebutlah...selagi masih ada..

    ReplyDelete
  12. I baru je beli rumah utk invest tapi rugi plak x tgk kt cyberjaya ni mcm2 kemudahan ada. Hmm xpe la insyallah kalau ada rezeki lagi kita usha kawasan sana pula

    ReplyDelete
  13. Kalau yang banyak kemudahan ni memang best la. Lagipun kita dah melabur kan :)

    ReplyDelete
  14. Thanks sharing pasal rumah ni. banyak kelebihan beli rumah kat sini. menarik!

    ReplyDelete
  15. Bagus nya tempat ni. Strategik pulak tu. Kalau yang keje gomen tu bagus sangat lah beli satu kat kawasan ni. Dekat nak g keje

    ReplyDelete
  16. Akak suka kawasan rumah camni. Tapi tulah, jauh dari tempat kerja. Tengah nak mencari rumah juga ni. Terima kasih mira!

    ReplyDelete
  17. Kita Mekar @ Cybersouth ni dijangka siap bila ya?

    ReplyDelete

  18. 4. BERDEKATAN DENGAN MRT
    Seperti peta di atas (refer sini), Kita Mekar berlokasi dengan MRT laluan 2 iatu laluan Sungai Buloh Putrajaya. Laluaan ini bermula daripada Kwasa Damanasara di Sungai Buloh ke Putrajaya Sentral di Putrajaya. Station yang berhampiran dengan Kita Mekar adalah stesen Kuchai yang juga merupakan stesen transit ke KLIA Express. Jadi sesiapa yang kerja di KLIA, senang ambil grab ke stesen dan naik MRT je --> Cuba semak balik fakta ni.. station paling dekat nk ke KLIA express should be Putrajaya sentral instead of Kuchai

    ReplyDelete

Thanks for leaving your thoughts, message me on Facebook for quick responses.